City Cloud utsett till Sveriges bästa molntjänst av EuroCloud

johan PRESSRELEASES-sv Leave a Comment

Euro Cloud Award Winner

EuroCloud är en organisation som finns över hela Europa och anordnade i år den första större svenska tävlingen inom fyra olika kategorier av molntjänster. Dessa var ”Bästa molntjänst”, ”Bästa Startup” och ”Bästa fallstudie inom både publika och privata sektorn”. City Networks cloud computingtjänst City Cloud tog hem vinsten i kategorin ”Bästa molntjänst”.

Vinsten för City Cloud är en enorm bekräftelse från oberoende experter i juryn som Predrag Mitrovic, VD MyNetHouse och talesperrson för Cloud Sweden, Magnus Höij, Chefredaktör IDG och Cloud Magazine samt Hans Werner, VD och analytiker på Radar Group International. Några av de mest erfarna inte bara inom molntjänster utan IT generellt.

Nästa steg är att City Cloud är med om att tävla på Europanivå och den tävlingen avgörs i Luxembourg i slutet på juni. Där kommer alla de nationella vinnarna att samlas för att utse Europas bästa molntjänst.

– Det är med stor ödmjukhet vi accepterar detta pris. Vi är självklart jätteglada att få detta erkännade för en tjänst som vi har satsat enormt mycket kraft på. Vi är också väldigt tacksamma för den kraft som EuroCloud satsar på att bygga förståelse för molnet och de möjligheter som denna nya teknik och affär innebär för Svenska företag, säger styrelseordförande Johan Christenson.

– Vi har under nästan fyra år jobbat med City Clouds utveckling  för att skapa en tjänst som både är enkel att använda men har enorm kraft som kan utnyttjas. Allt för en peng som är oslagbar för att skapa bästa möjliga ekonomi. Att få denna bekräftelse från de personer som suttit med i juryn är helt fantastiskt. Extremt roligt och vi ser fram emot att vara med och slåss om priset som bästa molntjänst i Europa, säger Johan Christenson.

Den 27-28:e juni, på EuroCloud Congress, utses vinnarna på europanivå där City Cloud är med och tävlar om bästa molntjänst i Europa.

Download the full press release here:

City Cloud utsett till Sveriges bästa molntjänst 110525 – PDF

word