City Network sänker priserna i City Cloud – lanserar ny webbplats

Özgür Bal PRESSRELEASES-sv Leave a Comment

City Cloud är Sveriges ledande och största cloud computingtjänst (IaaS) med fler än 500 svenska företag som valt att helt eller delvis drifta sin IT-infrastruktur i molnet. Under våren har tillväxten tilltagit och för ungefär en månad sedan lämnade City Cloud en nästan 18 månader lång betaperiod bakom sig.

För att nu göra det ännu mer attraktivt för svenska företag att ta steget mot effektivare drift genom cloud computing genomför vi nu ett antal prissänkningar. Vi halverar licenskostnaderna för Microsoft Windows Server 2008 och Microsoft SQL Server. Utöver det dubblerar vi den dataöverföringsmängd som är inkluderad per server från tidigare 500 GB per månad till 1TB per månad. Varje ytterligare GB kostar sedan 30 öre istället för tidigare 50 öre.

City Clouds nya priser innebär i många fall en halvering av kostnaden jämfört med utländska aktörer som exempelvis Amazon EC2.

Samtidigt lanseras också en helt ny webbplats som förutom en allmän uppfräschning även i större utsträckning integrerar sociala medier samt gör det möjligt att söka bland partners via City Cloud Service Provider Program.

-“Vårt mål är att skapa ett attraktivt erbjudande där den inkluderade dataöverföringsmängden ska vara tillräcklig för de flesta behov. Detta ger en överlägsen kontroll på kostnaderna och innebär att det enbart är de riktigt stora lösningarna som behöver fundera på kostnaden för ytterligare bandbredd”, säger styrelseordförande Johan Christenson.

“Som den första aktören med äkta cloud computing här i Sverige är vi måna om att både kvalitet och pris ligger på en nivå som lockar alla typer av kunder. Dagens kunder inkluderar såväl större bloggare och heta startups till stora företag. Alla med sin egen syn på hur City Cloud ger dem bättre effektivitet, flexibilitet och skalbarhet än alternativen”, säger styrelseordförande Johan Christenson.

Prisförändringarna träder i kraft från och med fjärde april, 2011. För mer information gå till: http://www.citycloud.se/

Ladda ned pressmeddelandet i sin helhet

word

Word