50 000 skapade servrar i City Cloud!

Özgür Bal Pressmeddelanden Leave a Comment

CityCloudSveriges största publika molntjänst för servrar (IaaS) har idag, drygt 4 år efter lanseringen, nått ytterligare en milstolpe. Sedan starten har 50 000 virtuella serverinstanser skapats vilket gör City Cloud till ett av de största publika molnen i Europa. City Network, som idag har över 25 000 kunder runt om i Europa har god tillväxt och lockar kontinuerligt till sig allt fler och större kunder från både privat och offentlig sektor.

Med ännu mer funktionalitet och stora förändringar i hur tjänsterna levereras beräknas tjänsten växa explosionsartat under nästa år. Bland annat kommer ytterligare datacenter runtom i Europa och OpenStack kommer utgöra grunden i City Cloud.

Allt det arbete som vi lagt ner på att utbilda och informera våra partners och potentiella kunder har verkligen betalat sig. I dagsläget växer City Cloud starkt och vi räknar med att dubblera antalet användare och servrar inom 18 månader. Samtidigt tillkommer ständigt allt större företag och multinationella organisationer till kundbasen, något som vi förstås tycker är oerhört roligt. Vårt arbete handlar nu nu främst om att förädla City Cloud. Det ligger ständigt nya funktioner och tjänster under utveckling och allt vi gör genomsyras av den långsiktiga plan som vi tror kommer göra City Cloud till den absolut ledande infrastruktur-tjänsten i Europa, säger Johan Christenson, VD på City Network.

På tekniksidan är smekmånaden sedan länge avklarad. Vi vet vad som fungerar och hur tjänsten ska byggas för att alltid fungera optimalt och det är precis vad City Cloud gör idag. Vi är redo för de kommande utmaningarna och har resurserna att driftsätta en ny nod, var som helst i världen inom 14 dagar. Det här blir allt viktigare under det kommande året då vi hoppas kunna lansera två nya datacenters på olika orter. Samtidigt jobbar vi stenhårt med nästa generation av City Cloud med helt ny arkitektur och lagringssystem som ytterligare kommer befästa City Clouds position som det självklara valet när det gäller IaaS i Sverige, säger Magnus Bergman, CTO på City Network.